wtorek, 31 marca 2015

BUŁECZKI ZIOŁOWO-CZOSNKOWE

Bułeczki ziołowo-czosnkowe są puszyste i mięciutkie. Doskonale pasują do wszelkiego rodzaju sałatek.  Jako farsz użyłam masła, czosnku i pietruszki, jednak możesz użyć innych dowolnych ziół np. oregano bądź bazylii.


SKŁADNIKI na 12 bułek

400 g mąki pszennej
1/2 łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka suchych drożdży lub 14 g świeżych
szklanka letniego mleka
3 duże łyżki roztopionego masła
1 jajko do posmarowania bułek

FARSZ

1/3 kostki masła
5 ząbków czosnku
6 łyżek świeżej pietruszki
szczypta soli


WYKONANIE

Najpierw przygotowałam farsz. Miękkie masło wymieszałam z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, solą i posiekaną pietruszką. Uformowałam kostkę i podzieliłam ją na 12 równych części.



Drożdże połączyłam z cukrem i letnim mlekiem, dokładnie wymieszałam i odczekałam 5 minut. Do mąki wsypałam sól i wymieszałam. Dolałam rozpuszczone masło oraz roztwór z drożdży i mleka. Wyrabiałam do momentu, aż ciasto będzie miękkie i elastyczne. Pozostawiłam pod przykryciem do wyrośnięcia w misce posmarowanej olejem. 


Po upływie godziny, gdy ciasto podwoiło swoją objętość, podzieliłam je na 12 równych części. Każda część powinna ważyć około 65 gramów.



Każdą część rozwałkowałam i położyłam porcję masła ziołowego na środek.





Skleiłam brzegi ciasta. Następnie połączyłam dwa najbardziej odległe końce. Uformowałam kulkę i położyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia złączeniem do dołu.

        

Uformowane bułeczki pozostawiłam pod przykryciem na 30 minut, żeby delikatnie podrosły. Posmarowałam wierzch roztrzepanym jajkiem. Nastawiłam piekarnik na 180 stopni i piekłam około 15 minut.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...