poniedziałek, 30 marca 2015

KURCZAK W SOSIE SOJOWYM Z PRAŻONYM SEZAMEM


SKŁADNIKI na 4 porcje

100 g makaronu ryżowego
1 pierś z kurczaka
1/4 szklanki uprażonego sezamu
pół korzenia pietruszki
pół pora
ćwiartka selera
ćwiartka czerwonej papryki
dwie łyżki soku z limonki
skórka z jednej limonki
ząbek czosnku
oliwa do smażenia

MARYNATA

1/3 szklanki jasnego sosu sojowego
3 łyżki brązowego cukru
dwie łyżki soku z cytryny

WYKONANIE

Pierś z kurczaka oczyściłam i pokroiłam w cieniutkie plastry. Następnie przygotowałam marynatę. Sos sojowy podgrzałam w małym rondelku. Dodałam brązowy cukier i sok z cytryny. Całość wymieszałam i podgrzewałam około 2 minut. Gotową marynatą zalałam mięso. Odczekałam 30 minut. 

W międzyczasie posiekałam warzywa w cieniutkie paseczki i podsmażyłam na oliwie, razem z wyciśniętym ząbkiem czosnku. Smażyłam do momentu, aż warzywa zmiękły. Następnie dodałam kurczaka razem z marynatą i dusiłam do momentu, aż kurczak stał się soczysty. Dodałam startą skórkę i sok z limonki.

Makaron zalałam wrzątkiem w oddzielnym naczyniu i trzymałam pod przykryciem około 5 minut, aż zmiękł. Odcedziłam go i dodałam do kurczaka z warzywami.  Dokładnie wymieszałam wszystkie składniki i wsypałam uprażony sezam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...