niedziela, 29 marca 2015

ŻUREK NA ZAKWASIE Z BIAŁĄ KIEŁBASĄ

Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami. Na świątecznym stole nie może zabraknąć domowego żurku. Tradycyjny, delikatnie kwaśny, doprawiony majerankiem i czosnkiem. Koniecznie z białą kiełbasa i ugotowanym jajkiem. Warto około 5 dni  wcześniej przygotować domowy zakwas na żurek. Przepis znajdziesz tutaj.



 SKŁADNIKI dla 6 osób

0,5 litra zakwasu na żurek
ćwiartka selera
korzeń pietruszki
pół cebulki, posiekaj
6 średnich ziemniaczków
4 sztuki białej kiełbasy
150 g wędzonki np. boczku
majeranek, sól pieprz,
ząbek czosnku
3 ugotowane jajka


WYKONANIE

Seler, pietruszkę i ziemniaczki pokroiłam w kostkę. Wędzonkę drobno pokroiłam. Rozgrzałam garnek na średnim ogniu. Następnie wrzuciłam boczek i smażyłam około 4 minut, aż tłuszcz się wytopi. Wrzuciłam pokrojone warzywa, czosnek oraz cebulkę i smażyłam wszystko około 5 minut, aż warzywa delikatnie zmiękną. Zalałam wszystko litem wody. Gotowałam do momentu, aż ziemniaki zrobiły się miękkie. Następnie wrzuciłam kiełbasę. Podgotowałam 5 minut i zalałam dobrze wymieszanym zakwasem. Następnie przyprawiłam majerankiem, solą i pieprzem. Podałam z ugotowanym wcześniej jajkiem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...