czwartek, 23 kwietnia 2015

CIENKIE ROLADKI SUSHI

Cienkie roladki sushi tak zwane hosomaki, to jedne z najprostszych do przygotowania. Składniki są proste i wydawało mi się, że tak przygotowane sushi to nic nadzwyczajnego. Jednak, gdy po raz pierwszy spróbowałam stwierdziłam, że połączenie smaków jest doskonałe w swej prostocie i nie trzeba nic więcej dodawać.


SKŁADNIKI dla 4 osób

2 arkusze nori podzielone na pół w poprzek
125 g ryżu krótkoziarnistego
1 łyżeczka pasty wasabi
kawałek świeżego ogórka, pokrojonego w cienkie plastry
2 plastry wędzonego łososia
imbir marynowany w occie winnym, do podania
sos sojowy, do podania

WYKONANIE

1. Ugotowałam ryż. Przepis na ugotowanie idealnego ryżu znajdziesz tutaj
2. Równolegle do blatu położyłam bambusową matę i położyłam na niej w poprzek polówkę arkusza nori. Na nori rozprowadziłam równą warstwę ryżu, dłońmi zanurzonymi wcześniej w rozcieńczonym occie. Pozostawiłam pusty brzeg o szerokości 2,5 cm
3. W połowie warstwy rozprowadziłam niewielką porcję wasabi, tworząc długą linie. Na tej lini położyłam ogórka oraz łososia.
4. Uniosłam bliższy brzeg maty i zawinęłam, przytrzymując ogórek palcami. Połączyłam końce maty i brzegi nori. Utworzyłam okrągły kształt.
5. Roladkę pokroiłam w plastry równej grubości. 
6. Podałam z sosem sojowym i imbirem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...