czwartek, 23 kwietnia 2015

JAK UGOTOWAĆ IDEALNY RYŻ DO SUSHI

Początkowo myślałam że, ugotowanie ryżu do sushi jest najprostszym z etapów przygotowania tej potrawy. Jednak, gdy zaczęłam go przygotowywać, szybko uświadomiłam sobie jak bardzo się myliłam. Trzeba się odrobinę natrudzić, aby ryż miał idealną konsystencję i miękkość. Czas gotowania to zaledwie 15 minut, lecz trzeba pilnować temperatury, aby ryż wchłonął całą wilgotność, a przy okazji się nie przypalił. Dobrze przygotowany ryż ułatwi ci późniejsze składanie sushi, gdyż będzie idealnie się kleił, a nie rozpadał.



SKŁADNIKI dla 4 osób

250 g ryżu krótkoziarnistego do sushi
3 łyżki stołowe octu ryżowego
1 łyżka stołowa cukru
1 łyżeczka soli morskiej

WYKONANIE

1. Dokładnie umyj ryż, kilkakrotnie zmieniając wodę, aż oczyści się ze skrobi. Osącz, przesypując ryż do cedzaka. 
2. Przełóż ryż do rondla z grubym dnem, najlepiej żeliwnego, o średnicy 14 cm. Wlej 300 ml wody i odstaw na 30 minut. 
3. Przykryj rondel pokrywką i doprowadź do wrzenia na średnim ogniu. Zmniejsz ogień do minimum i drewnianą szpatułką szybko zamieszaj zawartość garnka od góry do dołu. Powtórnie przykryj pokrywką i gotuj na bardzo małym ogniu przez 10-12 minut, aż cała woda zostanie wchłonięta, ale wciąż na powierzchni będą pojawiać się bąbelki.
4. Ponownie wymieszaj ryż szpatułką. Kontynuuj gotowanie pod przykryciem przez minutę. Następnie zestaw garnek z ognia i ostaw przykryty na 10 minut. 
5. W kubeczku wymieszaj cukier, sól i ocet winny, aby się rozpuściły. 
6. Ugotowany ryż przełóż do miski (nie może być metalowa) i skrop go dressingiem octowym. Drewnianą łyżką wmieszaj dressing do ryżu, ale nie mieszaj intensywnie. Ryż szybko ostudź, używając wachlarza (ja włożyłam miskę z ryżem do piekarnika i włączyłam sam termoobieg, drzwiczki od piekarnika zostawiłam szeroko otwarte)
7. Zanim zaczniesz przygotowywać sushi ryż musi dokładnie ostygnąć. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...