środa, 22 kwietnia 2015

KULECZKI MIĘSNE PO JAPOŃSKU Z SAŁATKĄ BROKUŁOWĄ Z DERSSINGIEM SANBAIZU Z ANCHOIS

Kuchnia japońska zawsze mnie fascynowała. Początkowo kojarzyła mi się przede wszystkim z sushi. Jednak oglądając programy kulinarne zauważyłam, że sushi to zaledwie kropla w morzu możliwości jakie daje kuchnia japońska. Postanowiłam zgłębić temat i na dobry początek zakupiłam książkę w sam raz dla kogoś, kto nigdy nie miał z tą kuchnią do czynienia, a chciałby nauczyć się czegoś nowego, krótko mówiąc kogoś takiego jak ja.  Tytuł "Łatwa kuchnia japońska".  Muszę przyznać, że jestem zachwycona. Od razu zakupiłam wszystkie niezbędne składniki w sklepie internetowym z żywnością orientalną. Oto moje pierwsze dzieło. Jest to danie dla czterech osób. Idealne na kolację z przyjaciółmi. Mimo, iż nazwa wskazuje na danie trudne do wykonania, jest wręcz przeciwnie. Na zrobienie kuleczek wraz sałatką poświęcisz około 30 minut. 


SKŁADNIKI  na 16 klopsików

500 g mielonej piersi z kurczaka
1 jajko, roztrzepane
4 łyżeczki cukru (użyłam brązowego)
3 łyżeczki sosu jasnego sojowego 
2 łyżki stołowe oleju roślinnego
shichimi do posypania

SOS TARE

12 łyżek stołowych mirinu 14%
8 łyżek stołowych sosu sojowego
6 łyżek stołowych sake

SAŁATKA BROKUŁOWA

300 g brokułów
garść rzeżuchy
duża garść szpinaku
1 łyżeczka oleju sezamowego

DRESSING SANBAIZU Z ANCHOIS

3 solone filety anchois
1 łyżka stołowa cukru
1 łyżki stołowe ryżowego octu winnego
2 łyżki stołowe sosu sojowego



WYKONANIE KLOPSIKÓW

Mięso mielone wymieszałam z jajkiem, cukrem i sosem sojowym. W rondlu zagotowałam wodę na średnim ogniu. Z mięsa uformowałam kuleczki WILGOTNYMI dłońmi i wrzucałam kolejno do wrzątku. Gotowałam około 2 minut, do momentu, aż wypłynęły na powierzchnię. Łyżką cedzakową kolejno wyławiałam. 

W czasie gdy kuleczki stygły, przygotowałam sos TARE. Do niewielkiego rondelka wlałam wszystkie składniki i gotowałam na wolnym ogniu przez około 7 minut, do momentu, aż sos trochę odparował. Następnie zestawiłam z ognia.

Na patelni rozgrzałam olej na średnim ogniu. Wrzuciłam kuleczki i smażyłam przez około 6 minut, co pewien czas przewracając, aby się równomiernie, lekko zezłociły. Następnie zdjęłam mięsko z patelni. 

Każdą kulkę zanurzyłam w sosie Tare i kładłam na 3 minuty na rozgrzaną wcześniej patelnię, aż sos wysechł. Proces ten powtórzyłam trzykrotnie, aby uzyskać złotobrązowy kolor. Odłożyłam do ostygnięcia. Następnie nabiłam na patyczki po dwie kuleczki i posypałam schichimi.


WYKONANIE SAŁATKI BROKUŁOWEJ Z ANCHOIS

Gotowałam brokuły przez 5 minut w lekko osolonej wodzie. Odcedziłam i natychmiast przepłukałam zimną wodą. Pozostawiłam brokuły na sitku aby się wysuszyły. 
Następnie przygotowałam dressing. W moździerzu utarłam sardele na pastę. Dodałam cukier, ryżowy ocet winny oraz sos sojowy. Wszystko ucierałam do momentu, aż cukier całkowicie się rozpuścił. Warzywa wrzuciłam do miski, polałam dressingiem i skropiłam olejem sezamowym. Zamieszałam, potrząsając miską, aby warzywa pokryły się równomiernie dressingiem. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...