czwartek, 23 kwietnia 2015

SUSHI KALIFORNIJSKIE

Jak sama nazwa wskazuję ten rodzaj sushi wymyślono w Kalifornii. Stała się popularna na całym świecie dzięki temu, że jego główny składnik stanowi awokado. Osobiście uwielbiam każdy rodzaj sushi, lecz ten szczególnie przypadł mi do gustu. Awokado wnosi świeży smak, szczypiorek zaś dodaje delikatnej ostrości.


SKŁADNIKI dla 4 osób

2 arkusze nori, podzielone w poprzek na pół
250 g ryżu krótkoziarnistego
6 łyżek stołowych białych nasion sezamu, lekko uprażonych
10 paluszków krabowych
1 awokado, obrane, pokrojone wzdłuż na 8 kawałków
1 pęczek szczypiorku
6 łyżek stołowych nasion czarnego sezamu, lekko uprażonych
imbir marynowany w occie winnym, do podania
sos sojowy, do podania

WYKONANIE

1. Najpierw przygotowałam ryż według przepisu, który znajdziesz tutaj. Równolegle do blatu położyłam matę bambusową a na nią nori. Dłońmi zwilżonymi w rozcieńczonym occie winnym rozprowadziłam warstwę ryżu, wykorzystując 1/4 porcji. Ryż posypałam 3 łyżkami stołowymi białych nasion sezamu. 
2. Łoże z ryżu i nori odwróciłam tak, aby ryż znalazł się na spodzie. Poprzecznie do dolnej krawędzi nori ułożyłam 2,5 paluszka krabowego, 2 plastry awokado oraz kilka źdźbeł szczypiorku. Pozwoliłam aby składniki delikatnie wystawały. 
3. Całość zwinęłam unosząc bliższy brzeg maty, Przytrzymując składniki palcami. Połączyłam końce maty i brzegi nori. Roladce nadałam okrągły kształt. Podzieliłam na porcje równej grubości, używając ostrego mokrego noża. 
4. Tworząc kolejną porcję powtórzyłam czynności, używając tym razem czarnych nasion sezamu.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...