sobota, 2 maja 2015

BABECZKI CHILI Z KAWAŁKAMI CZEKOLADY

Połączenie czekolady z chili początkowo wydawało mi się niezbyt trafnym połączeniem, jednak nie mogłam oprzeć się pokusie żeby nie spróbować babeczek w takiej kombinacji smakowej. Upiekłam więc kilka, tak na dobry początek. Jednak gdy ich spróbowałam, od razu pożałowałam, że zrobiłam ich tak mało. Wyszły wilgotne, puszyste a kawałki czekolady rozpływały się w ustach. Smak chili poczułam dopiero na samym końcu i był doskonałym uzupełnieniem słodkiej i gorzkiej czekolady.


SKŁADNIKI na około 20 babeczek

2 szklanki mąki pszennej
3/4 szklanki cukru pudru
1,5 szklanki kefiru lub maślanki
tabliczka 100 g gorzkiej czekolady
100 ml roztopionego masła
2 jajka
3 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki chili w proszku

WYKONANIE

W misce wymieszałam jajka, maślankę i roztopione masło. W drugiej wszystkie suche składniki (cukier, mąkę, kakao, proszek do pieczenia i chili). Czekoladę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do suchych składników. Następnie wlałam masę z jajek i maślanki i dokładnie wymieszałam wszystkie składniki. Przelałam do foremek na muffinki i piekłam około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...