środa, 20 maja 2015

POLĘDWICA WIEPRZOWA Z PAPRYKĄ I PRAŻONYM SEZAMEM

Danie, które dziś przygotowałam jest najlepszym dowodem na to, że wystarczy poświęcić zaledwie 30 minut w kuchni, aby przygotować smaczny i zdrowy obiad. Jest to idealna propozycja dla osób zapracowanych, które lubią smacznie zjeść, lecz nie mają czasu na przygotowanie pracochłonnych posiłków. A zatem zapraszam na szybkie i smaczne polędwiczki wieprzowe. Smacznego!


SKŁADNIKI dla 4 osób

2 duże polędwiczki wieprzowe
4 słodkie papryki, różne kolory
6 łyżek sosu sojowego
4 łyżki prażonego sezamu
duża garść posiekanego szczypiorku
2 łyżeczki papryki słodkiej
2 łyżeczki papryki ostrej
olej do smażenia
200 g brązowego ryżu

WYKONANIE

Najpierw ugotowałam brązowy ryż według przepisu na opakowaniu. Polędwiczki oczyściłam z włókien pokroiłam w plastry, a następnie w cienkie paseczki. Mięso polałam dwoma łyżeczkami sosu sojowego i posypałam słodką i ostrą papryką. Całość dokładnie wymieszałam. Świeżą paprykę oczyściłam z nasion i pokroiłam w cienkie paseczki. Rozgrzałam olej na patelni i smażyłam mięso około 5 minut, do momentu, aż się zarumieniło z każdej strony. Następnie wsypałam paprykę i smażyłam kolejne kilka minut, do momentu, aż papryka zmiękła. Pod koniec dodałam 4 łyżki sosu sojowego i dokładnie wszystko wymieszałam. Dusiłam jeszcze około 5 minut. Tak przygotowane mięsko podałam z brązowym ryżem oraz okrasiłam posiekanym szczypiorkiem i uprażonym sezamem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...