wtorek, 11 sierpnia 2015

BUŁKI KUKURYDZIANE Z SIEMIENIEM LNIANYM I SŁONECZNIKIEM

Mięciutkie, delikatne i bardzo puszyste. Tylko tak mogę opisać bułeczki które dziś upiekłam. Idealnie na rodzinne, niedzielne śniadanie. Posmarowane konfiturą, bądź okraszone świeżymi warzywami.  Zamiast słonecznika do ciasta możesz dodać świeże zioła, ser feta albo oliwki. Możliwości jest nieskończenie wiele, wszystko zależy od twojej wyobraźni.



SKŁADNIKI  na 6 dużych lub 10 mniejszych bułek

400 g mąki kukurydzianej
200 g mąki pszennej
szklanka mleka
2 łyżki cukru
70 g świeżych drożdży
100 g masła
4 żółtka
pół szklanki siemienia lnianego
pół szklanki słonecznika
szczypta soli

WYKONANIE

1. Najpierw przygotowałam rozczyn. Drożdże wymieszałam z dwiema łyżkami ciepłego mleka, dwiema łyżkami cukru i dwiema łyżkami mąki pszennej. Odczekałam 30 minut aby drożdże podrosły.



2. Następnie w rondelku rozpuściłam i ostudziłam masło.
3. Żółtka wymieszałam z masłem i mlekiem. Dodałam obie mąki, sól, ziarna oraz zaczyn. Dokładnie zagniotłam wszystkie składniki, ulepiłam kulę i odstawiłam w ciepłe miejsce na 45 minut, aby ciasto urosło. 


4. Uformowałam 6 dużych, podłużnych bułek (możesz ulepić więcej mniejszych bułeczek)
5. Piekłam w 180 stopniach około 20 minut w piekarniku z nastawioną funkcją termoobiegu. 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...