poniedziałek, 3 sierpnia 2015

DUSZONA WOŁOWINA Z ZIEMNIAKAMI PO JAPOŃSKU

Nikujaga, skrót od nazwy mięsa i ziemniaków, to japońska nazwa tego dania. Jest to danie nieskomplikowane i ma dość intensywny smak z którym nigdy wcześniej się nie spotkałam. Polecam osobom szukającym nowych doznań kulinarnych, a także tym którzy lubią eksperymentować w kuchni.


SKŁADNIKI dla 4 osób

100 g fasolki szparagowej, pokrojonej w kawałki o długości 3 cm
300 g wołowiny
4 ziemniaki
500 ml bulionu warzywnego
2 łyżki oleju sezamowego
1 cebula, pokrojona w cienkie pióra
3 łyżki stołowe sake
1 łyżka mirinu
3 łyżki sosu sojowego
pół łyżeczki japońskiej przyprawy schichimi, lub chili

WYKONANIE

1. W lekko osolonej wodzie gotowałam fasolkę przez 2 minuty. Zestawiłam ją z ognia, odcedziłam i przepłukałam zimną bieżącą wodą, by szybko ostygła.
2. W głębokim rondlu rozgrzałam na dużym ogniu olej sezamowy i smażyłam na nim cebulę, do momentu, aż zmiękła. 
3. Następnie wyjęłam z rondla cebulkę, wrzuciłam wołowinę i smażyłam przez około 3 minuty, aż nabrała bladego koloru.
4. Ziemniaki obrałam i pokroiłam w ćwiartki. Dodałam je do wołowiny i całość smażyłam przez kolejną minutę.
5. Do rondla wrzuciłam usmażoną wcześniej cebulkę, wlałam bulion, sake, mirin oraz sos sojowy. Dokładnie wymieszałam i gotowałam pod przykryciem, do momentu, aż mięso zmiękło. 
6. Pięć minut przed końcem gotowania wrzuciłam do rondla fasolkę szparagową.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...