poniedziałek, 17 sierpnia 2015

GRILLOWANE SZASZŁYKI Z KURCZAKA Z MIODEM, SOJĄ I SEZAMEM

Sezon grillowy w pełni. Niestety nie przepadam za tłustymi kiełbaskami, więc postanowiłam przygotować  coś niestandardowego. Coś co będę mogła zjeść ze smakiem i bez wyrzutów sumienia. Kurczak z miodem i sosem sojowym to danie, które możesz przygotować nawet 12 godzin przed planowanym grillem. Po przyrządzeniu możesz je podać z zieloną sałatką. Znakomicie sprawdzi się też jako dodatek do bufetu barbecue.


SKŁADNIKI dla 2 osób

1 pierś z kurczaka, pokrojona w grubą kostkę
60 ml miodu
60 ml sosu sojowego
1 łyżeczka oleju sezamowego
2 łyżeczki drobno startego imbiru
2 łyżeczki drobno pokrojonego czosnku
1 łyżka nasion sezamu
2 łyżki szczypiorku posiekanego

WYKONANIE

1. W niedużym rondlu wymieszała, miód, sos sojowy, olej sezamowy, imbir oraz czosnek. Mieszając podgrzewałam na wolnym ogniu. Przełożyłam mieszankę do miski i odczekałam, aż ostygła. 
2. Do marynaty dodałam pokrojoną pierś z kurczaka, dokładnie obtoczyłam i schładzałam w lodówce 4 godziny. 
3. Rozgrzałam patelnię grillową na średnią temperaturę i grillowałam kurczaka przez około 4 minuty z każdej strony, aż zmiękł. Podałam szaszłyki posypane szczypiorkiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...