wtorek, 8 września 2015

BOTWINKA

Dziś zakupiłam pokaźną ilość buraczków z których zrobiłam pyszny sok. Jednak szkoda mi było liści, które pozostały, więc zrobiłam z nich obłędną zupę zwaną botwinką. Szczerze powiem, że przygotowałam ją pierwszy raz, lecz jej smak przewyższył moje najśmielsze oczekiwania. Zapraszam do wypróbowania mojego przepisu.


SKŁADNIKI

3 średnie buraczki razem z liśćmi (razem około 600 g)
2 szklanki wywaru drobiowego lub warzywnego
3 ząbki czosnku
3 szalotki
0,5 szklanki śmietany
4 łyżki posiekanego koperku
sól, pieprz
2 łyżki masła klarowanego
odrobina szczypiorku do przyozdobienia
zakwas z buraków*
300 ml wody

*jeżeli nie masz zakwasu z buraków użyj łyżki octu winnego czerwonego, łyżki octu jabłkowego oraz łyżki soku z cytryny i użyj więcej buraków.


WYKONANIE

1. Buraki obrałam ze skórki i gotowałam w 300 ml wody do momentu, aż zmiękły (około 40 minut).
2. Ugotowane buraki wyjęłam z wody (wodę zostawiłam na później) starłam na tarce o grubych oczkach. 
3. W rondelku rozgrzałam masło klarowane i podsmażyłam na nim posiekaną drobno szalotkę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek.
4. Do cebulki dodałam starte buraki i zalałam je bulionem warzywnym oraz pozostałą po gotowaniu buraków wodę.
5. Całość gotowałam około 30 minut na wolnym ogniu.
6. Liście buraków drobno pokroiłam i dodałam do zupy.
7. Całość doprawiłam solą i pieprzem i zakwasem z buraków (ilość według uznania). Ja zakwasu nie miałam, więc użyłam szklankę barszczu i doprawiłam octem winnym, jabłkowym oraz zwykłym. Dodałam po łyżce z każdego z nich.
8. Do zupy dodałam śmietankę oraz koperek oraz przybrałam posiekanym szczypiorkiem.
9. Do zupy można dodać także ugotowane na twardo jajko, bądź osobno ugotowane ziemniaki z koperkiem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...