wtorek, 29 września 2015

KRUCHE CIASTKA Z RABARBAREM

Powinnam nazwać te ciastka "znikające", ponieważ zniknęły ze stołu w mgnieniu oka. Widok domowników, którzy z apetytem podjadają przygotowane przeze mnie ciasteczka to cudowny komplement, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami tym przepisem, żebyście mogły w prosty sposób uszczęśliwić także Waszych domowników.


SKŁADNIKI  na ciasto

10 g drożdży
1/2 szklanki ciepłego mleka
25 dag mąki pszennej
7 dag masła
1 jajko
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 cukier waniliowy
szczypta soli
1/2 szklanki cukru

NADZIENIE

1 kg rabarbaru
syrop z agawy lub cukier (ilość według uznania)
2 łyżeczki agar agar

LUKIER

100 g cukru pudru
2 łyżki gorącej wody

WYKONANIE

1. Drożdże rozpuściłam w ciepłym mleku i odstawiłam n 10 minut.
2. Mąkę przesiałam i posiekałam z masłem. Dodałam drożdże i pozostałe składniki. 
3. Dokładnie wyrabiałam ciasto do momentu, aż odchodziło od ręki. W razie potrzeby możesz dodać więcej mąki.
4. Odstawiłam ciasto na około 2 godziny w ciepłe miejsce.
5. Rabarbar gotowałam w odrobinie wody z dodatkiem syropu a agawy do momentu, aż zrobił się niego mus. Pod koniec gotowania dodałam agar agar i odstawiłam do ostygnięcia. 
6. Następnie rozwałkowałam cienko ciasto i wycinałam trójkąty. Na każdy z nich nałożyłam porcję musu z rabarbaru i złączyłam końce trójkąta. Trzeba je połączyć bardzo mocno tak aby nie rozwaliły się podczas pieczenia.
7. Ciastka ułożyłam na papierze do pieczenia i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piekłam przez około 25 minut. 
8. Cukier puder połączyłam z wodą i posmarowałam nim wystudzone ciastka.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...