poniedziałek, 7 września 2015

PULPETY WARZYWNO JAGLANE

Pyszne, aromatyczne klopsiki z kaszy jaglanej. Z całą odpowiedzialnością mogę wam polecić to danie. Jest proste, smaczne i zdrowe. Kocham takie połączenia.


SKŁADNIKI dla 4 osób

200 g kaszy jaglanej
1 marchewka
1 pietruszka
1/4 selera
1 cebula
3 ząbki czosnku
olej do smażenia
75 g płatków owsianych
sól
pieprz
oregano
tymianek
natka pietruszki
1 cukinia

SOS KOPERKOWY

szklanka jogurtu naturalnego
pęczek koperku
sól

WYKONANIE

1. Kaszę przepłukałam zimną wodą. Następnie wrzuciłam do osolonego wrzątku. Gotowałam 5 minut po czym zdjęłam z palnika i zostawiłam pod przykryciem około 20 minut. 
2. Marchewkę, pietruszkę i seler obrałam i starłam na drobnej tarce.
3. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę.
4. Wszystkie warzywa podsmażyłam na na patelni i odstawiłam do ostygnięcia.
5. Do miski przełożyłam ciepłą kaszę, dodałam sprasowany czosnek, podsmażone warzywa oraz przyprawy i mieszałam powoli dosypując płatki owsiane. 
6. Z dobrze wyrobionej, zwartej masy uformowałam pulpety.
7. Smażyłam je na rozgrzanym oleju z obu stron do momentu, aż się zarumieniły.
8. Cukinie pokroiłam w plastry, posypałam tymiankiem i solą oraz usmażyłam ją na patelni grillowej. 
9. Wszystkie składniki sosu koperkowego dokładnie wymieszałam i polałam nim pulpeciki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...