czwartek, 8 października 2015

BEZGLUTENOWE CIASTO CYTRYNOWE

Coraz częściej czytam o szkodliwym działaniu glutenu. Mimo, iż nie wykluczyłam go całkowicie z diety staram się go ograniczać. Szukam więc różnych możliwości zastąpienia zwykłej mąki pszennej, mąką niezawierająca glutenu. Mąka kukurydziana jest jedną z nich i muszę przyznać, że ciasta pieczone na tej mące wychodzą doskonale. Niebawem zamieszczę na blogu więcej przepisów z użyciem mąki kukurydzianej, a dziś polecam ciasto cytrynowe. Słodkie i intensywnie cytrynowe, przełamane orzechową nutką. Mniam mniam :-)


SKŁADNIKI

100 g mąki kukurydzianej
200 g masła
150 g cukru pudru
3 jaja
skórka starta z 2 cytryn
wyciśnięty sok z 2 cytryn
130 g mielonych migdałów
2 łyżeczki proszku do pieczenia

WYKONANIE

Bardzo dokładnie wymieszałam wszystkie składniki na jednorodną, lekko ziarnistą masę. Ciasto przelałam do małej tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Włożyłam do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piekłam przez około 50 minut.  Nie należy wyjmować ciasta z formy przez przestygnięciem. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...