poniedziałek, 12 października 2015

DROBIOWE KLOPSIKI Z KASZĄ JAGLANĄ W SOSIE PIECZARKOWYM

Chrupiące klopsiki w delikatnym, kremowym sosie pieczarkowym. Myślę, że to danie przypadnie do gustu nawet tym wybrednym smakoszom. Ja zakochałam się w tym daniu od pierwszego kęsa i jestem pewna, że odtworzę je jeszcze nie raz. 



                                                            SKŁADNIKI dla 2 osób

300 g mielonego z piersi kurczaka
1/2 szklanki ugotowanej na sucho kaszy jaglanej
100 g makaronu razowego
4 duże pieczarki
1/4 cebulki
koperek posiekany
ząbek czosnku
4 łyżki śmietany
1 żółtko
1 jajko
oliwa
2 łyżki startego parmezanu do posypania
1 łyżeczka soku z cytryny
sól, pieprz, ostra papryka

 WYKONANIE

1. Mięso wymieszałam z ugotowaną kaszą jaglaną, dodałam sól, ostrą paprykę i 1 jajko. Dokładnie wymieszałam, uformowałam z masy klopsiki i smażyłam na oliwie, aż się zarumieniły. 
2. Pieczarki oczyściłam i pokroiłam w plastry. Cebulkę i czosnek drobno posiekałam i podsmażyłam na oliwie. 
3. Następnie na patelnie wrzuciłam pieczarki. Okrasiłam je sokiem z cytryny aby nie sczerniały. Smażyłam około 4 minut, aż zmiękły. 
4. Śmietanę wymieszałam z żółtkiem i dodałam do pieczarek. Dokładnie wymieszałam i zagotowałam sos. Przyprawiłam solą i pieprzem. Posypałam posiekanym koperkiem.
5. Makaron ugotowałam według przepisu na opakowaniu. 
6. Na talerz wyłożyłam połowę makronu. Polałam go sosem i położyłam kilka klosików. Całość posypałam startym parmezanem i koperkiem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...