czwartek, 8 października 2015

ZUPA Z KOPRU WŁOSKIEGO I BATATÓW Z KASZĄ JAGLANĄ

Delikatna, kremowa, aksamitna i pełna intensywnych smaków zupa. Pikantna dzięki papryczce chili, batat zaś dodał jej delikatnej słodyczy. Jest bardzo prosta w przygotowaniu, sycąca i pełna wartości odżywczych. Szczerze polecam :-)


SKŁADNIKI dla 4 osób

1 szklanka ugotowanej na sypko kaszy jaglanej
2 bataty
1 główka kopru włoskiego
1 mała cebula
2 ząbki czosnku
3 małe marchewki
2 małe ziemniaczki
1/4 małego selera
2 pietruszki
1 papryczka chili
sól
pieprz
szklanka mleka
oliwa z oliwek
750 ml bulionu warzywnego
kilka liści rukoli do przyozdobienia

WYKONANIE

1. Wszystkie warzywa poza jednym batatem pokroiłam w drobną kostkę.
2. Cebulkę zeszkliłam na oliwie z oliwek. Następnie dodałam pokrojone warzywa i podsmażałam je na małym ogniu przez około 15 minut, mieszając co chwile. 
3. Całość zalałam bulionem i gotowałam do momentu, aż warzywa zmiękły. Następnie wlałam szklankę mleka i doprawiłam solą i pieprzem.
4. Zupkę ostudziłam, zmiksowałam i przelałam przez sito.
5. Batata pokroiłam na cieniutkie plastry i piekłam około 15 minut w temperaturze 200 stopni.
6. Podgrzałam ponownie krem i podałam z kaszą jaglaną.Wierzch kaszy przyozdobiłam chipsami z batata i liśćmi rukoli.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...