poniedziałek, 8 lutego 2016

BATONIKI KARMELOWE Z ORZECHAMI

UWAGA: Osoby na diecie proszone są o niezwłoczne opuszczenie tego postu, ponieważ grozi to bezwzględną rezygnacją z diety. Zaleca się zmianę strony na dania dietetyczne bądź dietetyczne przekąski. Pozostali niech w tej chwili zamkną oczy i wyobrażą sobie zapach parującej kawy, wygodny fotel bądź sofę, ciepły kocyk i batonik z karmelem i orzechami na osłodę. Myślę, że nic więcej wam do szczęścia nie będzie potrzebne w zimowy, chłodny wieczór. Cieszcie się chwilą ;-)




SKŁADNIKI na blaszkę 30x40

CIASTO

125 g mąki pszennej
200 g płatków owsianych
125 g cukru trzcinowego
15 g mąki kukurydzianej
szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
2 łyżki cukru waniliowego
220 g masła

NA WIERZCH

200 g drobnego brązowego cukru trzcinowego
180 g miodu
180 g miękkiego masła
2 łyżki śmietany kremówki
250 g orzeszków ziemnych solonych
250 g chipsów czekoladowych lub drobno pokrojonej czekolady 70%

WYKONANIE

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni i wyłożyłam blaszkę papierem do pieczenia.
2. Dokładnie wymieszałam wszystkie składniki na ciasto, spłaszczyłam je na blaszce  i piekłam przez 25 minut.
3. Gdy ciasto się piekło przygotowałam karmel. W rondelku podgrzałam cukier na złoty kolor. Dodałam miód, masło i śmietanę. Gotowałam na wolnym ogniu do momentu aż cukier się rozpuścił. 
4. Na upieczonym cieście rozłożyłam warstwę orzechów i czekolady. polałam wszystko karmelem.
5. Wystudziłam ciasto na kratce i lekko ciepłe pokroiłam na kawałki 12x5 centymetrów. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...