wtorek, 16 lutego 2016

HUMUS PIEKIELNIE OSTRY

Uwielbiam humus!!! Ostatnio skończył mi się ten z warzywami (przepis znajdziesz tutaj), więc szybko zapragnęłam zrobić nową porcję, jednak w zupełnie odmienionej wersji. Na szczęście ciecierzyca jest na tyle uniwersalna, że można do niej dodać praktycznie wszystko i zawsze wyjdzie pysznie. Dziś coś specjalnego dla miłośników pikanterii.  

P.S. Jeśli nie jesteście fanami piekielnie ostrych dań, nie dodawajcie chili!!!
P.P.S. Gotowy humus możesz przechowywać w lodówce w zamkniętym pojemniku do tygodnia.  


SKŁADNIKI 

2 szklanki suchej ciecierzycy (lub dwie puszki)
3 duże papryki czerwone 
1 cebula
4 ząbki czosnku
płatki chili lub chili w proszku (ilość wedle uznania)
pieprz, sól
oliwa z oliwek

WYKONANIE

1. Ciecierzycę moczyłam całą noc w zimnej wodzie. Następnie gotowałam do momentu, aż zmiękła. Odcedziłam.
2. Paprykę oraz cebulę (cebulę obrałam i przekroiłam na pół) posmarowałam oliwą z oliwek i piekłam w piekarniku nagrzanym do 150 stopni (funkcja termoobieg) przez około 30 minut. Obracałam je co jakiś czas, żeby się równo zarumieniły.
3. Upieczoną paprykę obrałam ze skórki i usunęłam z niej nasionka i dodałam do ciecierzycy wraz z cebulą, czosnkiem i przyprawami. 
4. Dodałam około 1/3 szklanki oliwy z oliwek. Całość blendowałam do momentu uzyskania pasty. 



Zobacz także

HUMUS Z WARZYWAMI



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...