poniedziałek, 8 lutego 2016

KURCZAK W SOSIE CAMEMBERT

Jestem miłośniczką serów. Uwielbiam je pod każdą postacią: płynną, stałą, na pizzy, na chlebie, w zupie czy w sałatce. Ser to podstawa, dlatego zawsze mam go w lodówce. Dziś połączyłam, aż dwa rodzaje sera w jednym daniu. Może za bardzo sobie folguje, ale co tam, raz na jakiś czas można zaszaleć. Ja zaszalałam i nie żałuje, bo wyszło pysznie :-)


SKŁADNIKI dla 4 osób

1 250-gramowe opakowanie camemberta
1 pierś z kurczaka
2 ząbki czosnku
pół łyżeczki rozmarynu
sól morska i świeżo zmielony pieprz
oliwa z oliwek
100 g parmezanu
300 g makaronu
150 g rukoli

WYKONANIE

1. Rozgrzałam piekarnik do 180 stopni. 
2. Odpakowałam camembert ułożyłam go na folii do pieczenia. W skórce na wierzchu sera wycięłam koło, podniosłam je i usunęłam.
3. Czosnek obrałam w cienkie plasterki i położyłam je na serze. Dodałam też rozmaryn, pieprz i skropiłam oliwą z oliwek.
4. Wstawiłam ser do piekarnika i piekłam przez 25 minut.
5. Kurczaka pokroiłam w małą kosteczkę, doprawiłam sola, pieprzem i podsmażyłam na patelni. 
6. Makaron wrzuciłam do osolonej wody 10 minut przed wyjęciem sera z pieca. 
7. Makaron odcedziłam z wody dodałam do niego starty parmezan oraz kurczaka i dokładnie wymieszałam.
8. Doprawiłam wszystko solą i pieprzem..
9. Nałożyłam makaron na talerze, a następnie polałam roztopionym camembertem. Na koniec przyozdobiłam danie liśćmi rukoli.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...