czwartek, 18 lutego 2016

RAZOWY CHLEB Z PIECZONYMI BURAKAMI

-"Zróbmy chleb z burakami!" - powiedział pewnego dnia mój mąż. Początkowo podeszłam do tej idei z mieszanymi uczuciami, jednak pomyślałam "A co mi tam, spróbuję!". Wymyśliłam przepis, który nieskromnie mówiąc okazał się strzałem w dziesiątkę. Chleb jest wyśmienity i szczerze powiedziawszy smak buraków nie jest w nim wyczuwalny czego najbardziej się obawiałam. Jestem w stu procentach zadowolona z mojego dzieła i mam nadzieję, że wam też przypadnie do gustu.


SKŁADNIKI na 2 chleby

700 g mąki pszennej razowej
700 ml wody
70 g świeżych drożdży
150 g siemienia lnianego
80 g płatków owsianych
5 buraków średniej wielkości
1 łyżeczka cukru
3 łyżeczki soli

WYKONANIE

1. Buraki dokładnie umyłam, zawinęłam pojedynczo w folię aluminiową i piekłam przez dwie godziny w piekarniku nastawionym do 150 stopni.
2. Po wyjęciu z piekarnika ostudziłam je, obrałam ze skórki, a następnie starłam na tarce o drobnych oczkach.
3. Drożdże rozpuściłam w odrobinie wody z dodatkiem cukru i odstawiłam na 15 minut.
4. W dużej misce wymieszałam mąkę z solą, siemieniem lnianym i płatkami owsianymi. Dodałam wodę, buraki i rozczyn z drożdży i dokładnie wszystko wymieszałam.
5. Wyrobione ciasto pozostawiłam w ciepłym miejscu pod przykryciem na około 30 minut.
6. Dwie keksówki wyłożyłam papierem do pieczenia i przełożyłam do nich ciasto na chleb.
7. Następnie ponownie odłożyłam foremki z ciastem w ciepłe miejsce na około 1 godzinę.
8. Piekarnik powinien być bardzo dobrze nagrzany, dlatego po upływie 45 minut włączyłam go na 200 stopni .
9. Przed włożeniem chleba do pieca wylałam na jego spód około 1/3 szklanki lodowatej wody, a następnie bardzo szybko włożyłam foremki z chlebem i zamknęłam piekarnik.
10. Piekłam chleb około 1 godziny. Na ostatnie 15 minut wyciągnęłam chlebki z forem i dopiekłam je już bez foremek. Chlebek będzie gotowy gdy postukany od spodu wyda głuchy odgłos.


ZOBACZ TAKŻE:

CHRUPIĄCY CHLEB Z MAKIEM









WŁOSKI CHLEBEK Z CIECIERZYCY










OKRĄGŁY CHLEB RAZOWY PIECZONY W ŻELIWNYM GARNKU









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...