środa, 20 kwietnia 2016

BŁYSKAWICZNY RAZOWY CHLEB SODOWY

To chyba najmniej praco i czasochłonny chleb jaki w życiu robiłam. Wykonanie ciasta zajmie ci mniej niż pięć minut, więc nie marudź i zabieraj się do roboty! Nie pożałujesz. Chleb ma bardzo chrupiącą skórkę i charakterystyczny zbożowy smak. Dodatkowo ma wysoką zawartość błonnika (dzięki płatkom owsianym) oraz fosforu (dzięki mące żytniej). Samo zdrowie! 





SKŁADNIKI

250 g mąki pszennej pełnoziarnistej
100 g mąki żytniej razowej
50 g płatków owsianych
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 jajko
1 łyżeczka soli
300 ml maślanki albo jogurtu naturalnego

WYKONANIE

1. Nastawiłam piekarnik na 190 stopni.
2. Do miski wsypałam obie mąki, płatki, sodę oraz sól.
3. W osobnej misce wymieszałam jajko z jogurtem naturalnym.
4. Następnie wymieszałam dokładnie jajko z jogurtem oraz mąkami.
5. Wyrobiłam gładkie ciasto i uformowałam z niego kulę.
6. Oprószyłam chleb mąką pszenną pełnoziarnistą i delikatnie płaszczyłam. 
7. Nacięłam wierzch bochenka nożem i wstawiłam do piekarnika. Piekłam 45 minut.
8. Chleb po upieczeniu, postukany od spodu powinien wydawać głuchy odgłos. 
9. Schłodziłam bochenek na kratce.





zobacz także:
CHLEB Z ORZECHAMI WŁOSKIMI I MARCHEWKĄ









RAZOWY CHLEB Z PIECZONYMI BURAKAMI











OKRĄGŁY CHLEB RAZOWY PIECZONY W ŻELIWNYM GARNKU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...