piątek, 15 kwietnia 2016

CURRY MATSAMAN Z KURCZAKIEM I ORZECHAMI NERKOWCA



SKŁADNIKI dla 4 osób

600 g piersi z kurczaka
100 g orzechów nerkowca, podprażonych
6 małych szalotek, delikatnie podsmażonych
3 ziarna kardamonu
3 liście laurowe
1 papryczka chili, pokrojona w cienkie plasterki
1 łyżka stołowa pasty curry matsaman
2 puszki mleka kokosowego (800 ml)
2 łyżki stołowe pasty z tamaryndowca
2 łyżki stołowe sosu rybnego
200 g fasolki szparagowej, ugotowanej
3 łyżki cukru brązowego
brązowy ryż
skórka starta z limonki do ozdoby


WYKONANIE

1. Pierwszą puszkę mleka zagotowałam i wrzuciłam do niej pokrojonego w kostkę kurczaka.
2. Dodałam kardamon, liście laurowe oraz chili i gotowałam całość na małym ogniu przez około 20 minut.
3. Drugą puszkę zagotowałam w osobnym garnuszku i dokładnie wymieszałam z pastą curry. Następnie dodałam wszystko do kurczaka. 
4. Do całości dodałam sos rybny, brązowy cukier, pastę z tamaryndowca oraz podsmażone szalotki.
5. Gotowałam na małym ogniu około 5 minut.
6. Na sam koniec wrzuciłam fasolkę szparagową.
7. Curry podałam z brązowym ryżem, prażonymi orzechami oraz startą skórką limonki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...